Over mij

 

Tijdens mij studie psychologie kampte ik met faalangst. De studentpsycholoog dacht dat mindfulness weleens zou kunnen helpen. En dat deed het! Sindsdien is mindfulness verweven in alles wat ik doe. In mijn eigen leven maar ook in mijn werk.

 

Als kinder- en jeugdpsycholoog leerde ik kinderen om zogenaamde niet-helpende gedachtes te vervangen door helpende. Alsof die niet-helpende gedachtes er niet mochten zijn. Daar had ik moeite mee. Ik wilde de kinderen op een mindfull manier met deze gedachtes leren omgaan. Ik volgde de opleiding tot mindful teacher in de Methode Eline Snel aan de Academie voor Mindful Teaching (AMT). Sindsdien verwerk ik mindfulness in veel van mijn behandelingen. Ik heb al veel mooie effecten gezien bij kinderen met een psychiatrische diagnose. Maar ik vind dat alle kinderen de voordelen van mindfulness moeten kunnen ervaren. Daarom richtte ik deze praktijk op. Daarnaast leid ik aan de AMT andere trainers op in de Methode Eline Snel.

 

Sinds ik vader ben van Tyrza (2013), Abel (2014) en Jurre (2017), merk ik de voordelen van mindfulness ook in de opvoeding. Ik geniet bewuster van al het moois en reageer minder impulsief als mijn kinderen voor pedagogische uitdagingen zorgen. Bovendien helpt mindfulness me om minder hard te oordelen over mijn minder succesvolle ouderschapsmomenten. Dat gun ik andere ouders, verzorgers en professionals die bij de opvoeding betrokken zijn ook! Met de AMT-vervolgopleiding Mindfulness in opvoeding kan ik hun dat nu leren.